Kampania promocyjna terenów inwestycyjnych naszej gminy rozpoczęła się. Pierwsze efekty nietypowej koncepcji reklamy z udziałem mieszkańców Czerwionki-Leszczyn, wyłonionych podczas castingu, można już zobaczyć na bilboardach.
Uśmiechnięte twarze Karoliny Pomysłowskiej - biotechnologa, Barbary Sumiennej - prawniczki oraz Karola Dbalskiego - górnika z hasłem kampanii "Chcę dla Ciebie pracować" oraz adresem strony internetowej www.investcl.eu zawierającej szczegółowe informacje dotyczące oferty gruntów pod inwestycje widnieją na bilboardach m.in. w Rybniku, Gliwicach, Tychach, Sosnowcu, Katowicach, Gliwicach, Chorzowie, Częstochowie, Poznaniu, Krakowie oraz Wrocławiu.
"W kwietniu rozpocznie się kampania na antenie kanałów biznesowych telewizji Polsat, Polskim Radiu "Trójce", pociągach Inter City, w portalach internetowych, a w kolejnych miesiącach na łamach ogólnopolskich gazet" - wyjaśnia Krystyna Jasiczek, naczelnik Wydziału Rozwoju Gminy i Miasta.
Działania promocyjne będą zintegrowane i spójne we wszystkich kanałach komunikacji. Przypomnijmy, że ich ideą jest zaprezentowanie - bogatych złóż wykwalifikowanej kadry. Gmina zachęca inwestorów, by poza innymi atutami miejscowości - takimi jak lokalizacja na Śląsku, świetna komunikacja i atrakcyjne tereny inwestycyjne zwrócili uwagę na pokłady energii młodych i wykształconych mieszkańców Czerwionki-Leszczyn, którzy chcą dla nich pracować. Stanowią prawdziwą siłę inwestycji!
"Podczas, gdy możliwości komunikacyjne regionu są istotnym czynnikiem decydującym o ulokowaniu tutaj inwestycji, eksponowanie ich jako głównego komunikatu może zmarnować potencjał tkwiący w innych atrybutach marki – komentuje Barbara Pczycka, dyrketor kreatywna agencji .bringMore. Potencjalny inwestor wnikliwie analizuje rynek, w tym infrastrukturę, więc informacja o jakości połączeń z regionem może zostać z powodzeniem wyeksponowana na dalszym planie, w materiałach informacyjnych i serwisie internetowym. Podobnie kształtuje się kwestia dostępności terenów inwestycyjnych – która jest niezbędna żeby rozpocząć promocję inwestycyjną regionu. Dlatego postawienie na cechę wyróżniającą region, jako komunikatu wiodącego może przyczynić się do większego oddziaływania kampanii i jej zapamiętywalności".
Projekty bazują na wizerunkach młodych, sympatycznych osób, uosabiających charakter pełnej energii miejscowości. Wyraziste, kontrastowe kolory bilboardów wynikają z charakterystycznego już logotypu gminy. Całość kreacji, w zamyśle lekka, przyciąga i skupia uwagę odbiorców na komunikacie kampanii.
Kreacja bilboardów zawiera trzy współgrające elementy:
• wyeksponowane logo i nazwa miejscowości
• hasło kampanii sprzężone z wizerunkiem osoby na projekcie
• adres strony internetowej - niezwykle istotny element przekazu, oparty na słowie invest, podsumowuje cały komunikat.
Wszyscy bohaterowie kampanii wyrażają intencję:
CHCĘ DLA CIEBIE PRACOWAĆ.
Znamienne są także same nazwiska – Pomysłowska, Sumienna czy Dbalski– sugerujące pożądane u pracownika cechy. Rozwinięciem projektu bazowego jest spot telewizyjny, który już niebawem zostanie ukończony i zaprezentowany.