Młodzież z Czerwionki-Leszczyn zorganizowała kampanię promocyjną Książenic. Owocem działań jest niespełna 15-minutowy film o jednej z najstarszych miejscowości w regionie.
- Chcemy dotrzeć z naszym nagraniem do jak największej liczby odbiorców. Naszym zamierzeniem jest ukazanie Książenic przez pryzmat wyjątkowych mieszkańców i podkreślenie walorów przyrodniczych miejscowości. Mamy nadzieję, że uda nam się również obalić kilka stereotypów, mówiących o tym, że nic się tu nie dzieje – mówi Patrycja Suchart, uczennica Zespołu Szkół w Czerwionce-Leszczynach, uczestniczka akcji.
Kampania odbywa się w internecie oraz mediach społecznościowych. Nagranie już teraz bije w sieci rekordy popularności, a uczniowie czerwieńskich szkół chętnie przesyłają je sobie na telefony komórkowe. Tylko w ostatni weekend film obejrzało ponad 1200 osób!
W filmie wystąpili sami książeniczanie, dzieląc się informacjami o swoich pasjach oraz podkreślając walory rodzimej miejscowości. Swoją obecność zaznaczył tu zespół śpiewaczy Książeniczanki, Koło Gospodyń Wiejskich, lokalny raper PrzemoC, Młodzieżowa Drużyna Pożarnicza, leśniczy, a nawet… przedszkolaki.
- Liczba odsłon filmu pokazuje, że ma on duży potencjał wirusowy i ma szansę zaistnienia w świadomości wielu młodych mieszkańców regionu – komentuje Mariusz Juszczyk, animator akcji, który czuwał nad rozwojem kampanii.
Kampania jest częścią projektu "Kreatywni dla tradycji - twórcze działania młodzieży", realizowanym przez Gminę i Miasto Czerwionka-Leszczyny oraz agencję reklamową Medium. Wcześniej, w ramach tego przedsięwzięcia, młodzież wzięła udział w warsztatach z zakresu marketingu, promocji, projektowania stron internetowych i fotografii.
Film można obejrzeć na kanale YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=ptVFYnidZqM) oraz pod adresem www.tinyurl.com/ksiazenice.