-
dokonywanie sprzedaży nieruchomości, zamiany, darowizny i zrzeczenia się, oddania w użytkowanie wieczyste, najem lub dzierżawę, użyczenie. oddanie w trwały zarząd oraz jego wygaszenie, a także ograniczenie prawami rzeczowymi w tym uzytkowaniem i służebnościami gruntowymi
-
prowadzenie spraw związanych ze zleceniem wyceny nieruchomościami w zakresie spraw prowadzonych przez Referat
-
kompleksowe przygotowanie i prowadzenie spraw związanych z organizowaniem przetargów na sprzedaż, najem i dzierżawę nieruchomości
-
prowadzenie spraw dotyczących aktualizacji opłat z tytułu uzytkownika wieczystego i trwałego zarządu
-
wydawanie decyzji związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
-
rozwiązywanie umów uzytkowania wieczystego przed upływem terminu, na które zostało ustanowione
-
sprzedaż prawa wieczystego uzytkownia gruntu na rzecz dotychczasowych użytkowników
-
prowadzenie spraw dotyczących opłat adiacenckich
-
prowadzenie spraw związanych z uwłaszczeniem osób prawnych i fizycznych na gruntach gminnych
-
wydawanie oświadczeń o wykreśleniu z ksiąg wieczystych zobowiązań i wierzytelności w zakresie spraw prowadzonych przez Referat
-
zlecanie dokumentów geodezyjnych (wyciągów głównych, wykazów zmian gruntowych) dla potrzeb zadań realizowanych przez Referat
-
przygotowywanie wniosków do Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego, w celu zakładania nowych ksiąg dla gruntów stanowiących własność Gminy, ujawniania podziałów i decyzji komunalizayjnych, w zakresie spraw prowadzonych przez Referat
-
prowadzenie spraw związanych ze zbywaniem lokali mieszkalnych i uzytkowych z zasobu Gminy
-
reprezentowanie Gminy jako współwłaściciela we współnotach mieszkaniowych przez pracowników wyznaczonych do tego przez Burmistrza.