W miniony czwartek w sali widowiskowej Miejskiego Ośrodka Kultury w Czerwionce-Leszczynach odbyła się konferencja podsumowująca największy w historii gminy projekt promocji terenów inwestycyjnych.
Do udziału w konferencji zaproszono bohaterów kampanii reklamowej: Barbarę Konopkę, Karola Chlubka i Karolinę Leszczyńską, przedsiębiorców, radnych komisji działalności gospodarczej, promocji i rozwoju a także wszystkie osoby zaangażowane w realizacje projektu.
To był największy projekt promocyjny w historii gminy. Ogólna wartość projektu wyniosła ok. 950 tys.zł. Pracownicy UGiM pozyskali z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego ponad 800 tys., ok. 142 tys. zł to środki własne gminy.
Celem projektu było wypromowanie 11 terenów inwestycyjnych o łącznej powierzchni ok. 70 hektarów i przekonanie inwestorów o atrakcyjności inwestycyjnej gminy i miasta Czerwionka-Leszczyny.
Grupę kluczową odbiorców kampanii promocyjnej stanowią przedsiębiorcy szukający terenów pod realizację planów biznesowych. Jednak działania miały na celu również umocnić wizerunek gminy w oczach mieszkańców. Jest to o tyle istotne, że mieszkańcy pełnią ważną rolę ambasadorów marki Czerwionka-Leszczyny wobec potencjalnych inwestorów. Jednocześnie stanowią istotny element potencjału inwestycyjnego gminy.
Kampania stanowiła więc syntezę komunikatów do dwóch grup docelowych. Do udziału w działach promocyjnych zaproszono mieszkańców gminy, świadomie rezygnując z zatrudniania profesjonalnych aktorów. 26 stycznia br. zorganizowano casting, do udziału w którym zgłosiło się kilkudziesięciu mieszkańców gminy. We współpracy z agencją reklamową oraz studiem filmowym wyłoniono trzech laureatów castingu, którzy stali się twarzami kampanii reklamowej terenów inwestycyjnych – uwiarygadniając przekaz reklamowy "Chcę dla Ciebie pracować", przyczyniając się także do ogromnego zainteresowania kampanią mediów, mieszkańców oraz ekspertów w zakresie marketingu terytorialnego.
Kampania pod hasłem "CHCĘ DLA CIEBIE PRACOWAĆ" ukazuje Czerwionkę-Leszczyny jako miasto młodych, energicznych i wykształconych ludzi. To oni świadczą o potencjale gminy i wpływają na sukces firm, które tu działają. To również oni są jedną z najcenniejszych składowych lokalnych złóż sukcesu.
W ramach projektu zrealizowano nastepujace dzialania promocyjne:
Billboardy zlokalizowane były m.in. w Rybniku, Gliwicach, Tychach, Sosnowcu, Katowicach, Gliwicach, Chorzowie, Częstochowie, Poznaniu, Krakowie oraz Wrocławiu.
Kampania spotowa w ogólnopolskich telewizyjnych kanałach biznesowych – Polsat News oraz TV Biznes. Spot reklamowy wyemitowano 250 razy.
Spoty widziane były 7 608 727 razy
( w przeliczeniu na liczbę bezwzględną)
Wyemitowano 20 spotów w Programie Trzecim Polskiego Radia.
Reklamy w czasopismach branżowych
Reklama mobilna w Intercity
Reklama w internecie: Dostępna była m.in. na stronach serwisów: gazeta.pl (Kraków, Rzeszów, Szczecin, Warszawa, Trójmiasto, Łódź, Katowice), wyborcza.biz, w portalu Onet (Śląsk, Warszawa, Kraków, podserwis podatki.onet.pl) oraz Wirtualna Polska.
Strona investcl.eu była także pozycjonowana w wyszukiwarkach internetowych
m.in. Google.
Udział w targach inwestycyjnych:
Expo Real Monachium 2011
Investcity Poznań 2011
MIPIM Cannes 2012
Urbis Invest Brno 2012
EIRE Mediolan 2012
Spotkania biznesowe
Efekty kampanii:
Zainteresowanie mieszkańców regionu i gminy działaniami podjętymi przez pracowników urzędu (udział w castingu, stałe śledzenie informacji w mediach – ilości odsłon, fora internetowe)
Utożsamianie się z celami projektu
Dostrzeganie pozytywnych aspektów miejscowości, zerwanie ze schematami (gmina w której nic się nie dzieje, duże kampanie tylko dla dużych miast)
Zainteresowanie kampanią mediów - pozytywne opinie, szereg publikacji – relacji z etapów wdrażanych działań
Uznanie ekspertów (pozytywne wypowiedzi w mediach, nagroda – "Kryształ PR-u")
Zwiększenie ilości odsłon strony www.investcl.eu.
wzrost zainteresowania konkretnymi terenami inwestycyjnymi
Jeden z promowanych terenów został sprzedany
Jak podała Agnieszka Podbielska, dyrektor marketingu i PR w firmie NAP Invest realizującej inwestycję, prace budowlane w Czerwionce mają rozpocząć się jeszcze w tym roku. Ich efektem będzie stworzenie kompleksu handlowego pod szyldem "Centrum zakupów".
Konferencję prowadzili: Burmistrz Wiesław Janiszewski, naczelnik wydziału rozwoju Gminy i Miasta Krystyna Jasiczek oraz rzecznik prasowa Hanna Piórecka-Nowak.
Burmistrz W. Janiszewski podziękował także bohaterom kampanii za chęć włączenia się w działania promocyjne miasta, za odwagę i ciężką pracę. Cieszę się, że młodzi ludzie zdecydowali się zostać "twarzami" naszego miasta, co oznacza ze się z nim utożsamiają.
Karol Chlubek: to było bardzo ciekawe doświadczenie. Moglem sprawdzić się w zupełnie innej, nowej roli.
Basia Konopka: Z chęcią brałam udział w sesji fotograficznej, nagrywaniu spotu radiowego i telewizyjnego. Co więcej, gdyby ktoś zaoferował mi przeżycie podobnej przygody jeszcze raz – z chęcią bym to zrobiła.
Karolina Leszczynska: Tata przygotował dla mnie niespodziankę – zgromadził wszystkie wycinki prasowe, w których o mnie mowa. Mam więc pokaźny album dokumentujący to doświadczenie.
Udział w tym projekcie był dla mnie niesamowita przygodą, ale cieszę się także, że mogłam zrobić coś wartościowego dla naszej gminy.
"To nie jest nasze ostanie słowo jeśli chodzi te tego typu działania, ponieważ gmina pozyskała kolejne środki na promocje terenów pod inwestycje. Postawiliśmy sobie wysoko porzeczkę poprzednim projektem i mamy nadzieje, ze także tym razem przygotujemy nietuzinkowy pomysł na kampanię reklamową" - zapewnili prowadzący konferencję.