Kampania "Ekoakcja-segregacja" opracowana i realizowana przez Urząd Gminy i Miasta w Czerwionce-Leszczynach znalazła się w gronie pięciu najlepszych kreatywnych kampanii promocyjnych w kraju! Została dostrzeżona przez ekspertów i nominowana w ogólnopolskim prestiżowym konkursie "Kryształy PR-u".
Celem Konkursu jest promowanie i nagradzanie najbardziej wartościowych inicjatyw Jednostek Samorządów Terytorialnych i organów Administracji Państwowej jako inspiratorów kreatywnych działań
i rozwiązań.
Konkurs obejmuje następujące kategorie konkursowe:
1.Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych
2.Najlepszy film promocyjny
3.Najlepsza promocja projektów unijnych
4.Najlepsza kreatywna kampania promocyjna
5.Najlepsza gazeta miejska/biuletyn
Udział w konkursie jest bezpłatny.
Przewodniczący Jury
Prorektor ds. Współpracy Międzynarodowej i Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Prof UE dr hab. Sławomir Smyczek
Skład Jury
Dr Anna Adamus-Matuszyńska
Dr Krzysztof Koj
Dr Marek Lipczyk
Dr Wojciech K. Szalkiewicz
Dr Sebastian Chachołek
Dr Marek Skała
Grzegorz Kiszluk
Bartłomiej Wnuk
Krystian Dudek
Oto lista wyróżnionych w poszczególnych kategoriach. Nagrody zostaną wręczone podczas uroczystej gali, która odbędzie się jutro wieczorem.
1. Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych
a. Urząd Miejski w Będzinie
b. Gmina Trzebnica
c. Urząd Miejski w Radomiu
d. Gmina Miejska – Urząd Miasta Krakowa
e. Urząd Marszałkowski Woj. Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
2. Najlepszy film promocyjny
a. Urząd Miejski w Lipnie
b. Departament Prasowo-Informacyjny MON
c. Gmina Miasto Rzeszów – Urząd Miasta Rzeszowa
d. Komenda Główna Policji
e. Urząd Marszałkowski Woj. Małopolskiego
3. Najlepsza promocja projektów unijnych
a. Gmina Grodzisk Mazowiecki
b. Gmina Bytom – Urząd Miejski w Bytomiu
c. Urząd Miasta Lublin
d. Miasto Białystok – Urząd Miejski w Białymstoku
e. Urząd Marszałkowski Woj. Śląskiego
4. Najlepsza kreatywna kampania promocyjna
a. Miasto Ruda Śląska
b. MPWiK Jaworzno
c. Urząd Miasta i Gminy Czerwionka-Leszczyny
d. Rudzki Inkubator Przedsiębiorczości
e. Urząd Marszałkowski Woj. Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
5. Najlepsza gazeta miejska lub biuletyn
a. Urząd Miasta Katowice
b. Gmina Czeladź
c. Urząd Marszałkowski Woj. Lubuskiego
d. Urząd Miasta Wodzisławia Śląskiego
e. Urząd Miasta Legnicy
Założenia i cele kampanii oraz ich realizacja opracowane zostały przez Wydział Gospodarowania Odpadami, Biuro Funduszy Zewnętrznych oraz Rzecznik Prasową.