Wczoraj w katowickim "Dworku pod lipami" odbyła się gala wręczenia nagród w ogólnopolskim konkursie "Kryształy PR-u". Za kampanię "Ekoakcja-segregacja" prestiżowe wyróżnienie otrzymał Urząd Gminy i Miasta Czerwionka-Leszczyny.
Gminę reprezentowali Pełnomocnik ds. Planowania, Rozwoju i Gospodarki G. Wolnik oraz rzecznik prasowa H. Piórecka-Nowak.
Celem konkursu jest promowanie i nagradzanie najbardziej wartościowych inicjatyw Jednostek Samorządów Terytorialnych i organów Administracji Państwowej jako inspiratorów kreatywnych działań i rozwiązań.
"Jako jury jesteśmy z roku na rok coraz bardziej wymagający i nie mówimy tego, aby się przechwalać, tylko, aby Państwu pogratulować. Jesteśmy coraz bardziej dociekliwi i szukamy coraz większego profesjonalizmu, a realizowane przez Państwa projekty są coraz lepsze i tego Wam gratulujemy – mówił otwierając galę jeden z jurorów, Sebastian Chachołek. - Do udziału w konkursie nadesłano ponad sto zgłoszeń, wybraliśmy najciekawsze, najbardziej kreatywne i efektywne inicjatywy. To fantastyczne przykłady bardzo dobrej promocji, stanowią one także świetną inspirację do kreatywnych i nowatorskich działań".
Kampania "Ekoakcja-segregacja" przygotowana w związku ze zmianą ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ma przyczynić się do podwyższenia poziomu wiedzy ekologicznej i troski o środowisko naturalne. Wymiernym efektem działań ma być wzrost ilość segregowanych odpadów oraz czystsza gmina.
Bardzo ważną grupę odbiorców kampanii stanowią dzieci.
Opracowując koncepcję kampanii, pracownicy urzędu postanowili czerpać z dziedzictwa kulturowego (popularna legenda dotycząca rozbójnika Ramży) i przyrodniczego regionu (ścieżki przyrodnoczo-edukacyjne na terenie Gminy), wpisując je w nowy kontekst.
Na kampanię składały się następujące nośniki :
Gra "Ekomemory"
Ulotki
Plakaty
Bannery
Zajęcia w plenerze, szkołach i przedszkolach
Strona internetowa
Media społecznościowe
Działania z zakresu PR i reklamy w mediach
zachęcające do segregowania odpadów i troski o środowisko.
Wszystkie elementy kampanii były spójne pod względem graficznym oraz ze względu treść przekazu. Utrzymano je w jednolitej, spójnej "ekologicznej" konwencji.
Działania zostały dofinansowane ze środków WFOSiGW w Katowicach.
"Docenienie i uznanie ze strony ekspertów uważamy za niezwykle cenne – mówią zgodnie pracownicy odpowiedzialni za wdrożenie i realizację kampanii – Wydział Gospodarowania Odpadami, Biuro Funduszy Zewnętrznych oraz rzecznik prasowa. - Cieszymy się, że nasza gmina została wyróżniona w konkursie ogólnopolskim, mając tak silną i profesjonalną konkurencję".