Leszczyna 2009

 Laureaci 2009

Operis Sp. z o.o.
Zakład Produkcyjno Usługowo Handlowy
GRZOMBA OKNA i DRZWI Marek Grzomba
Kancelaria Doradztwa Podatkowego
Urszula Dobczyńska
Biuro Rachunkowe Maria Gronek
AVANS-TOMSAT Marzena i Tomasz Witek

OPERIS Sp. z o.o.


Firma OPERIS powstała w kwietniu 2006 roku. W czerwcu tego samego roku nabyła przeznaczony do likwidacji obiekt chłodni w Leszczynach, na którym rozpoczęła działalność w zakresie usługowego przechowywania i magazynowania żywności
w warunkach kontrolowanych temperatur tj w zakresie od - 22 C do +16 C oraz usługi transportu na zlecenie klienta.
W czerwcu 2006 roku firma zatrudniała 23 osoby na umowę o pracę; od tego czasu zatrudnienie systematycznie wzrastało i obecnie wynosi średniorocznie 50 osób.

Ponadto firma wynajmuje powierzchnie magazynowe, biurowe oraz magazynowo produkcyjne – obecnie w obiektach firmy OPERIS działalność prowadzi 14 firm dających zatrudnienie około 120 osobom. Spółka jest bardzo elastyczna i dzięki temu, otwarta na potrzeby klienta. Firma znana jest z wysokiej jakości świadczonych usług.


Zakład Produkcyjno Usługowo Handlowy  Marek Grzomba


Firma Pana Marka Grzomby istnieje na rynku od 1982 roku . Początki firmy - to produkcja wyrobów betonowych. Od początku lat 90-tych firma zajmuje się stolarką budowlaną. Obecnie zakład produkuje stolarkę okienną i drzwiową z PVC i aluminium. Ponadto zajmuje się również kompleksowym wyposażaniem budynków mieszkalnych oraz obiektów inwestycyjnych we wszystko co jest związane z szeroko pojętą stolarką otworową jak: bramy garażowe, rolety, parapety itp.
Firma jest certyfikowanym partnerem lidera rynku stolarki – firmy Schuco i od kilku lat wspólnie z niemieckim partnerem skutecznie wprowadza na nasz rynek budowlany najnowsze technologie energooszczędne.
Zakład Pana Marka Grzomby z sukcesami sprzedaje część swoich wyrobów na wymagających rynkach Unii Europejskiej.
Ważnym elementem funkcjonowania firmy jest działalność charytatywna. W miarę możliwości Pan Marek Grzomba wspiera placówki oświatowe, organizacje lokalne, inicjatywy społeczne oraz uczestniczy w akcjach charytatywnych .

 

Kancelaria Doradztwa Podatkowego Urszula Dobczyńska


Pani Urszula Dobczyńska jest doradcą podatkowym, członkiem Krajowej Izby Doradców Podatkowych Oddział Śląski w Katowicach. Usługi doradztwa podatkowego wykonuje na podstawie wpisu na listę Doradców Podatkowych oraz uprawnień do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych zatwierdzonych przez Ministra Finansów.
Prowadzi Biuro Rachunkowe w Bełku w nowo wybudowanym budynku administracyjno-biurowym wraz z parkingiem dla klientów i pracowników.
Aktualnie biuro rachunkowe to dwie firmy : Biuro Rachunkowości, które istnieje od lutego 1991 roku, oraz Spółka Cywilna „Biuro-Net” założona sierpniu 1999 roku, którymi kieruje i zarządza Urszula Dobczyńska. Jest to firma rodzinna zatrudniająca obecnie 12 pracowników.
Misją Biura Rachunkowego jest dostarczanie małym i średnim podmiotom gospodarczym kompleksowych usług finansowo-księgowych, podatkowych oraz kadrowo-płacowych. Biuro zapewnia swoim klientom profesjonalną i rzetelną obsługę oraz pełną poufność i bezpieczeństwo powierzonych danych i dokumentów, ponosząc pełną odpowiedzialność za wykonywane usługi. Biuro dla zwiększenia swojej wiarygodności korzysta z usług firm ubezpieczeniowych.
Skuteczność wykonywanych usług jest wynikiem wykorzystania najnowszych środków technicznych, doskonalenia i podnoszenia kwalifikacji zawodowych personelu biura oraz długoletnie doświadczenie i wiedza zdobywana w trakcie lat pracy w księgowości, a także na szkoleniach i seminariach.
Firma świadczy usługi dla klientów z terenu naszej gminy oraz gmin i miast ościennych, takich jak : Orzesze, Ornontowice, Bujaków, Żory, Knurów, Rybnik, Racibórz, Łaziska i Mikołów.
Kontrahenci to zakłady rzemieślnicze, firmy budowlane, firmy handlowe i usługowe, spółki prawa handlowego, Związki zawodowe, Fundacje i stowarzyszenia, oraz osoby fizyczne.
Pani Urszula Dobczyńska społecznie doradza w Stowarzyszeniu na rzecz rozwoju wsi Bełk, uczestniczyła w konferencji Kobiet Aktywnych w Wiśle. Pomaga w prowadzeniu niektórych zagadnień podatkowych parafii Bełk.
Biuro rachunkowe popiera społeczność lokalną poprzez promowanie w pozyskiwaniu 1% podatku dla fundacji i stowarzyszeń z naszego regionu. Firma brała udział w akcji rozliczania podatku dla osób niezamożnych, „PIT za 1zł”.

 

Biuro Rachunkowe Maria Gronek


Biuro Rachunkowe Marii Gronek z siedzibą w Stanowicach świadczy usługi księgowe od 1993. W roku 1998 Pani Maria została wpisana na listę Doradców Podatkowych Ministerstwa Finansów RP. Jest także Członkiem Stowarzyszenia Podatkowych w Polsce.
Podstawowym celem biura jest profesjonalna obsługa podmiotów gospodarczych w zakresie rachunkowości i podatków oraz zapewnienie kompleksowego doradztwa podatkowego. Firma prowadzi księgowość spółek z kapitałem krajowym i zagranicznym, jak również księgowość firm rozliczających się w oparciu o podatkową księgę przychodów i rozchodów i ewidencji ryczałtu jak również kart podatkowych. Biuro rachunkowe Pani Marii Gronek nakierowane jest na zadowolenie klienta. Dużą wagę przywiązuje do dostarczania rzetelnych informacji zarządczych i rachunkowych, które pomagają klientom przy podejmowaniu strategicznych decyzji.
Usługi świadczone przez Biuro Rachunkowe ubezpieczone są od odpowiedzialności cywilnej.
Obecnie firma zatrudnia 13 pracowników, którzy tworzą zespół wykwalifikowanych specjalistów. Pracownicy systematycznie pozyskują niezbędną wiedzę oraz kwalifikacje poprzez szkolenia i konferencje. Ponadto firma daje możliwość zdobycia dodatkowych umiejętności praktykantom. Corocznie uczniowie Technikum przy Zespole Szkół
w Czerwionce-Leszczynach o specjalności Technik Ekonomista odbywają praktyki zawodowe w Biurze Rachunkowym Pani Marii.
Priorytetem biura jest zadowolenie klientów. Firma cieszy się ogromnym zainteresowaniem na rynku finansowo-księgowym, wypracowała sobie dobrą markę
i cieszy się dużym uznaniem. Z uwagi na 17 lat obecności na rynku firma zyskała dobrą opinię zarówno wśród Przedsiębiorców, Urzędów Skarbowych czy ZUS jak i Powiatowych Biur Pracy. Powodem do dumy jest fakt, że znaczącą grupę klientów stanowią podatnicy, którzy rozliczają się w biurze od rozpoczęcia działalności.

 

AVANS-TOMSAT Marzena i Tomasz Witek


Firma TOMSAT powstała w 1989 roku. Od początku swojej działalności zajmuje się szeroko pojętą branżą RTV-AGD. Z biegiem czasu firma poszerzyła swą działalność o dystrybucję i kompleksową instalację platform telewizji cyfrowych, handel samochodami osobowymi i skuterami. Od 2000 roku jest członkiem ogólnopolskiej sieci AVANS.
Obecnie firma prowadzi działalność w dwóch placówkach, po jednej na terenie Czerwionki i Leszczyn. Zapewnia mieszkańcom gminy fachową obsługę i doradztwo w zakresie zakupu sprzętu RTV- AGD. Firma jest autoryzowanym dystrybutorem Telewizji Nowej Generacji i Cyfry Plus.
Firma TOMSAT zatrudnia sześciu pracowników, uczniom oferuje możliwość odbycia praktyk zawodowych.
Właściciele, państwo Marzena i Tomasz Witek angażują się w działalność charytatywną na terenie gminy Czerwionka-Leszczyny. Wspierają Dom Dziecka w Czerwionce, Szkołę Specjalną w Leszczynach oraz inne placówki opiekuńczo- wychowawcze.
Pan Tomasz Sponsoruje amatorskie drużyny piłkarskie, jest fundatorem nagród w loteriach i konkursach rozgrywanych przy okazji różnorakich imprez.

 


 

Regionalny Ośrodek EFS
mosir
PROJEKTOWANIE STRON: INTRACOM